onsdag 13 juni 2007

Soundtrack of my life

Idag presenterade Sverigesradio listan över årets sommarvärdar. Det är ingen succélista precis, men inte heller en katastrof. Den 29:e juni och 17:e juli kommer jag uppmärksamt att lyssna till Jessika Gedin och Camilla Läckberg i nämnd ordning. Den 24:e juli kommer jag trånande att lyssna till Martin Kellerman. (En hemlig kärlek since for ever). Och den 11:e och 12:e augusti kommer jag att lyssna till Pernilla Wahlgren och Christer Fuglesang för att jag älskar att hata.

På åttiotalet när jag var en liten parvel började jag fantisera och drömma om att någon gång få vara sommarpratare (I aint dead yet). Under årens lopp har min låtlista och pratpunkter reviderats åtskilliga gånger i mitt huvud och såhär ser spellistan (20 låtar) ut i tappning;
juni 2007:

Transvision Vamp – Baby I Don´t Care
The KLF – 3A.M Eternal
Depeche Mode – Somebody
The Prodigy – No Good
Dee Lite - Groove Is In The Heart
Kylie Minogue - Confide In Me
Miss Jane - It’s A Fine Day
Leila K – C´mon Now
Hole – Credit in the Straight World
Nick Cave – As I Sat Sadly By Her Side
Dolly Parton & Kenny Rogers – Islands in The Stream
Grace Jones – I´ve Seen That Face Before
Eva Dahlgren - Stenmannen
G. F. Händel - Lascia Ch'io Pianga
Sigur Rós – Flugufrelsarinn
Kent - 747
Fischerspooner - Megacolon
Carla Bruni - Quelqu´un M´a Dit
The Knife - Marble House
Rufus Wainwright - Art Teacher

Inga kommentarer: