torsdag 14 juni 2007

Det är en tung dag idag..

Igår var det dags för veckans andra bokreleasefest. Denna gång var det "Bögjävlars" tur att släppa bok och ställa till med galej. Scenario: Ulf jobbade, Oxy var i malmö, Catta bakis, Danny i London, Ace på kick-off, Jen nyopererad.. så jag var liksom lämnad till mitt eget sällskap. Men ett rykte om att Leila skulle dyka upp på festen hade nått mina öron, så jag gick dit, själv. Jag blev stående sippandes öl längs med väggen och kände mig allmänt korkad och efter tre pints var min tragiska ensamhet allt för plågsamt påtaglig.. så jag tänkte.. hon kommer säker inte.. jag går hem.





Jag hatar det ännu oöppnade Riksidrottsmuseet som tvingade Ulf att jobba sent, jag hatar Malmö och London för att Oxy och Danny bor där och inte här, jag hatar vinet som gjorde Catta bakis och jag hatar spikarna som opererats bort från Jens höft, jag hatar Aces nya jobb som ställer till med kick-off. Och jag hatar, verkligen hatar mig själv för att jag gick hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ånej fan vad drygt! Det är lagen om alltings jävlighet! ;-)