fredag 8 juni 2007

Idag på Kaffe Bar


Jag förstår att det kan uppfattas som att jag lider av massa åldersnojjor för att jag återkommande skriver om hur det var förr kontra idag. Men så är inte fallet. Jag trivs bra med att åldras. Hur som helst så tänkte jag åter igen toucha då vs nu.

Idag satt jag och Oxy på Kaffe Bar och slöade, och vi kom in på fenomenet - hår. För några år sedan var alla snubbar släta som barnrumpor med nyvaxade bringor och slätrakade kinder. Men det har hänt något. Plötsligt är det helt accepterat med vildvuxet skägg och lurv på bröstet. Och att vara lite småchubby har, thanks god, till och med blivit en attraktionsfaktor. Eller är det bara jag som har raffinerat mina preferenser? 40 är det nya 30, och personer som i sin ungdom var rätt ugly har helt plötsligt blivit sexy. Björnen i light version har blivit ett hett byte och jag bestämde mig för att sluta ha ångest över att jag aldrig går på gym.

Inga kommentarer: