söndag 3 februari 2008

Music from Hell

Det finns ett antal låtar som gör att det vänder sig i magen och kräkreflexen blir omedelbar så fort de första tonerna av misstag råkar höras. Här är några av mina HATLÅTAR:


Eddy Grant – Gimme Hope Joanna

Bobby McFerrin – Don't Worry, Be Happy

Paul Simon – You Can Call Me Al

Peter Gabriel – Sledgehammer

Dexys Midnight Runners – Come On Eileen

Elvis Presley – Tutti Frutti

Smokie – Living Next Door To Alice

Roy Orbison – You Got It

Bryan Adams – Summer of ´69

Sting – Englishman in New York

Genesis – I Can’t Dance

Rolling Stones – Beast Of Burden

Katrina and the Waves – Walking on Sunshine

The Beach Boys – Surfin’ USA

Dire Straits – Samtliga låtar

4 kommentarer:

kazarnowicz sa...

haha! jag håller med om många av låtarna. Jag har fortfarande videon till "Sledgehammer" i huvudet, och det är inte en trevlig upplevelse.

En låt som definitivt hör hemma på den listan är "All for one", speciellt med "E.M.D." (aka Töntligan)

(Fast jag gillar "englishman in new york" och har ett rätt neutralt förhållande till "surfin' USA")

Anonym sa...

Yes!!! Jag får verkligen ångest så att det knyter sig i magen av att höra alla dom - och många andra från samma kategori!

Det värsta är att dom publikt anses vara bra. Dom är ju "gamla örhängen", dvs sönderspelande och låtar som alla känner till. Därför är dom "bra" (men på riktigt vidriga). Alla kan liksom joina in och skrika loss när man är full på ett flak öl typ. Förutom jag då som hellre skriker "Like a virgin!" med ett sugrör bakom örat...

Pär Åhlander sa...

Micke: Ja, "Sledgehammer-videon" är verkligen som en snedtändning på heroin.. inte för att jag upplevt en sådan, men...

& E.M.D, haha.. Sicka gossar.. Läste vidare om ditt förakt för dessa på din blogg. Jag har inte hört deras version, men precis som med heroin-trippen så kan jag ju använda min fantasi. Yack.

Danny: Kom till Paris snart så kan vi ha sugrör bakom öronen tillsammans!

Anonym sa...

hahaha mitt i prick! jag håller med det vänder sig i magen och tänker på när man lyckas hamna i situationen när något pucko på en förfest tror han ska spela något alla vill höra och så vill alla höra det och allt jag vill är bara att försvinna och undrar om jag ska gå hem och säga upp bekantskapen med dessa människor. Det slutar oftast med en kalasfylla dock.

jennie