torsdag 28 februari 2008

Lägesrapport

09:54:58 denna morgon (förmiddag?) blev en individ från Karlskoga, Värmland, min bloggs 20 000:e unika besökare sedan starten maj 2007. Och jag är proppmätt efter världens största pain au chocolat till frukost. Våren är kommen till Paris på riktigt och körsbärsblom lyser rosa. Modeveckan är i full rullning och jag har en utförsäljning av kläder från min vilande butik på Centre Culturel Suédois denna vecka. De forna orangefärgade väggarna i vår lägenhet är nu äntligen ett minne blott efter Ulfs och min framfart med vitfärg, roller och pensel. Om ett par veckor åker jag till Dubai och lapar sol och sammanfattningsvis kan jag väl säga att läget är rätt bra just nu.

2 kommentarer:

Lillprinsen http://lillprinsen.blogg.se sa...

Vitt är det nya svart ... eller hur var det nu? Annars verkar Parisare gilla en sorts blekgula väggar.

Pär Åhlander sa...

Jo visst är det så.. Blekgula väggar finns överallt.. Men jag undrar om inte de flesta egentligen är typ vita och att de genom åren färgats nikotingula bara..