måndag 25 februari 2008

Fynda hos Kikkis


Kikki Danielsson har i åratal hoppat från den ena mindre fördelaktiga löpsedeln till den andra och även om kvällstidningarnas lösnummerscoop ofta är mer än tvivelaktiga så har hon ju onekligen inte underlättat situationen för egen del. Deltagande i bantningsprogram och Linda Rosing-artade ”tala ut” intervjuer här och var ger intrycket av att Kikki s/m-gillande smeker den piskande handen.

Nu senast begick Kikkan det sorgliga misstaget att auktionera ut sin gamla brudklänning. Jag vet inte om hon hade väntat sig en budgivning som vore Madonnas Blond Ambition-korsett eller Elvis gitarr, men det stora klirret efter klubbans slag uteblev. 3 750 Kr rikare blev Kikki. Min skadeglada nyfikenhet kliade och jag kände mig manad att undersöka vad en begagnad bröllopsblåsa går för på diverse secondhand-sajter och kunde konstatera att Kikkis klänning egentligen tappat i värde, just för att den är Kikkis. Men schlagerfjollan (mitt fördomsfulla antagande) Björn 40, i Storuman är säkerligen lycklig som få om än knappt fyra lax fattigare.

3 kommentarer:

Lillprinsen http://lillprinsen.blogg.se sa...

Men hallå ... här sitter en blek allmänhet med filt om knäna o vill läsa om det ljufva pariserlifvet ... Vad HÄNDER där nere????

Pär Åhlander sa...

Haha.. Lovar att snart leverera frankofila storys som får det att rycka till under filten.

Lillprinsen http://lillprinsen.blogg.se sa...

JAAAAAA .... här sitter man under filten o funderar på att sticka ut en tå men det tar tid ... Stockholm ÄR kallt o mörkt ... och mer vikll du inte höra ... men VI vill höra ALLT om det spännnade livet i paris!!!