måndag 4 februari 2008

Ja, vad säger man...

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja detta inlägg. För det första är jag packad och koncentrerar mig till 100 % för att träffa rätt på tangenterna, och för det andra så är jag chockad.

Jag och Ulf bestämde oss för att gå till Patricia och käka middag ikväll. Denna båt, denna fjoll-jolle, detta hak som jag varit stammis på i 12 år och genomlevt både glädje, sorg, nya och gamla knull, funnit vänner, förlorat vänner och, ja, jag vet inte vad.

Klockan 20.30 anländer vi till kajen och vakten säger stop. Han vänder sig till Ulf och låter meddela att han inte kan släppas in för att han har kammomönstrade brallor på sig… Ursäkta?? Patricia, en söndag… Folk transar, folk är lättklädda, folk har läder harness, folk klär sig högt och lågt, personalen spökar ut sig med diverse teman… Men Ulf blir stoppad av vakten i dörren med argumentet (som jag tidigare vidrört här på bloggen), att det är ”vårdad klädsel” på Patricia och han kan inte släppas in. Seriöst. Denna vakt, på uppenbara villovägar, försökte göra söndags-Patricia till världens enda bögställe med kammoförbud. Gick ju si så där på grund av att övrig personal på båten är helt fantastisk och förklarade för sin kollega att vi visst var välkomna.. Men fatta. En vakt. En tönt. En dåre. En liten liten människa som försöker stoppa en gäst på ett bögställe som bär kammo, och hänvisar till regler om vårdad klädsel… Pinsamt.

Ska man skratta eller kräkas? Nu måste jag nog kräkas iofs…

Inga kommentarer: