torsdag 11 oktober 2007

Reminder

Jag är den första att tillstå att bögars goda smak och den (självpåtagna?) rollen att vara early adapters inte är annat än en myt. Men på ett plan måste jag credda gaykulturen lite, och det när det gäller internet. Jag minns tiden då jag chattade på rfsl-chatten med känslan av att jag gjorde något fel och smutsigt.. och jag minns människors besvärade miner när jag sa att jag skulle fika med någon jag snackat med på qx. Ofta fick man varnande uppmaningar som ”bara du inte lägger upp någon bild på dig själv…” eller ”men hur vet du att den du snackar med verkligen ÄR den personen”.. Well. Nu har det gått en si så där tio år och hela klustret hetero-Sverige sitter fastklistrade framför Facebook och tankar upp bilder på sig själva och sina vänner. Hur kul som helst! Men kom bara ihåg. Vi var först.

Inga kommentarer: