tisdag 30 oktober 2007

Porr i provhytten



Jag har ont i HELA kroppen. En produkt av diverse ergonomiskt mindre bra arbetsställningar under de senaste åtta timmarna som jag ägnat åt att kollagetapetsera provhytten i butiken med snäll vintageporr. Det blev så fint, så fint. Jag blev dock alldeles tossig i huvudet av alla snoppar, lustiga frisyrer och klisterångor efter ett tag.

Vidare har jag idag lärt mig att golvavdelningen på BHV * tillämpar en märklig lagerfilosofi. Ett generöst utbud av ett 40-tal parkettgolv erbjudes där ungefär hälften är märkta med en ”Produit en stock” (varan finns i lager) -klisterlapp. Den andra hälften är det inte. Givetvis ville jag ha ett golv som INTE var märkt med detta klistermärke. När jag till slut lyckades hitta en expedit som jag kunde kommunicera med så fick jag informationen att golven som inte finns i lager är det ca tre veckors leveranstid på. Vilket inte var ett alternativ. Så jag fick snällt leta upp ett golv MED en klisterlapp och när jag lite motsträvigt gjort mitt val fick jag informationen att golven som finns i lager är det ca en veckas leveranstid på… för lagret ligger inte i butiken. Dhööö…

* BHV är ett 6 (gigantiska) våningar stort varuhus i Marais. De har allt, alltså jag menar allt. BHV är ett Åhléns, IKEA, NK, Clas Ohlson, Elgiganten, Bauhaus plus lite till i ett. Men något golvlager har de alltså inte.

Inga kommentarer: