torsdag 18 oktober 2007

Avant Que J'Oublie


Igår kväll var jag med om en rolig händelse. Jag satt på en bar i min ensamhet och drack en öl. Då kom det fram en kille i 35-årsåldern som började prata (flirta) med mig. Artigt svarade jag på hans frågor och fällde då och då in med en motfråga, dock helt ointresserad av att vårt shit-chattande skulle leda till något sexuellt, eller annat heller för den delen. Plötsligt äntrade Jacques Nolot * baren och ställde sig bredvid mig och den andra killen (vi kan kalla honom 35-åringen då jag inte minns vad han heter). Jacques log lite kontaktsökande mot oss och 35-åringen förbarmade sig och inviterade honom i vårt samtal. Jacques talar dock ingen engelska vilket resulterade i att det mest var Jacques och 35-åringen som pratade och jag iakttog. (Då och då fick jag en översatt sammanfattning av vårt samtal). Jacques bjöd oss på öl och såg mycket glad ut. Efter ett tag så utkristalliserades situationen; Jacques, uppenbart intresserad (sexuellt) av både mig och 35-åringen. Jag, uppenbart Ointresserad (sexuellt) av både Jacques och 35-åringen.. och det var här som det roliga i hela historien uppstod. 35-åringen fejsade nu valet att koncentrera sitt flörtande som kanske (han hade ju ingen aning) kunde resultera i lite ligga med mig, eller skulle han rikta kanonerna mot den kända regissören och skådisen.. alldeles för gammal för hans smak (typ 65).., men en kändis! Det var riktigt underhållande att se 35-åringens tafatta försök att med en hand hålla två ljus brinnande i en storm.
När Nolot efter ett tag berättade att han inte så ofta besöker barer för att ragga, utan istället brukar ringa gamla beprövade prostituerade fick jag lite dålig smak i munnen och gick hem. Tyvärr vet jag inte hur det gick för de lämnade tu.


* Jacques Nolot är en känd fransk skådespelare som medverkat i ett stort antal filmer, bland annat i den überbegåvade François Ozons ”Sous le Sable” (Under Sanden). På senare år har han övergått mer till att regissera och hans senaste film ” Avant Que J'Oublie” hade premiär igår kväll, vilket Monsieur Nolot firade med att ensam gå till en gaybar i Marais.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför har du börjat med sjukt mycket parenteser helt plötsligt??!
Så har det aldrig varit förut.
Vem är du?

Pär Åhlander sa...

Kanske är Sigur Rós nostalgisk eller nåt.. vet inte.
Jag är Pär.