onsdag 17 oktober 2007

In da future

Jag längtar efter det sladdlösa samhället. Varför kan inte vardagen vara lite mer SiFi? Det känns så föråldrat att tvingas dra massa sladdar hit och dit mellan datorer, modem, telefoner, TV-boxar och annat skit. Jag önskar också att världen var lite mer Matrix.. lite som ett dataprogram där man med ett kringla-T kommando enkelt kan markera ett föremål och skala upp, -ner eller byta färg på det. Som jag nämnde tidigare så är orange en duktigt använd färg på både det ena och andra i vår nya lägenhet.. Jag är inte riktigt kompis med den kulören och vi ska måla om. Men det är bara så satans meckigt och jag får ångest när jag ser alla luckor, skrymslen, vrår och för en pensel oåtkomliga prång. Tänk, om man som i photoshop kunde trollspö-markera en yta, plocka fram en färgpalett och bara välja och vraka bland nyanserna. Svart idag, rött imorgon. Eller.., oj, vi ska ha middag.. oj, bordet är för litet.. Nä men ta bara kringla-T på fåtöljerna där borta och skala ner dem i storlek och ställ dem på fönsterbrädan så länge.. och gör samma sak på matbordet fast större så får det plats.. och behöves fler stolar? Ja men copy-paste lite då!

Och tänk om man kunde göra samma sak på sin egen kropp också! Shit.. alla flickor skulle vara ömma i muttan för jämnan.. för att inte tala om alla passiva homofiler som skulle ha sitt- och gåsvårigheter…

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Det är bara att plocka fram trollspöt, vifta lite och... voilà... du åker bort på en trevlig minisemester och så kommer du hem och målarna har sett till att färgerna är precis som du vill ha dem!

Pär Åhlander sa...

Teoretiskt låter det som en fantastisk idé.. Men i praktiken är jag ett kontrollfreak av stora mått och jag litar inte på att någon skulle utföra jobbet ordentligt. Dvs, lika proffsigt som jag själv. Så som straff för detta får jag nog snällt plocka fram penseln i alla fall. Känns som att de rumsliga photoshopfunktionerna kommer att dröja ett tag till..