tisdag 30 oktober 2007

Okända män i min lägenhet

Just i denna sekund håller två stycken flyttgubbar på att bära delar av bohaget från Stockholm upp i Parislägenheten. Det är väldigt många år sedan jag besökte en frisör, men känslan av det minns jag och jag känner på samma sätt nu. Jag sitter här framför datorn och vet inte om jag ska småprata om ditten & datten med dem eller knipa käft... Bör jag hjälpa till? Ska jag bjuda på kaffe? Är de sura och buttra för att det är tidigt på morgonen och de måste bära tunga saker upp för trånga trappor eller ogillar de att jag är bög. (Paranoia som det var VÄLDIGT länge sedan jag kände). Jaja.. Jag fortsätter nog att hålla tyst och äter lite frukost istället medan de jobbar. Moohahaha..

1 kommentar:

Anonym sa...

Så där slutar nästan alla mina (mentala) försök att vara trevlig mot frisör, hantverkare, sotare, värmepanngubbar mfl mfl. Sitter och har ångest ett tag för att jag BORDE, men samtidigt inte vet HUR eller VAD? Sen resignerar jag och accepterar (nästan) att jag inte är den varma, spontana sorten, som jag ibland tror att jag är egentligen. Innerst inne.