tisdag 21 augusti 2007

Vem är rädd för vargen?


Obygdens jägartöntar kräver fri jakt på de svenska rovdjuren och hänvisar till att boskap blir varg- och björnslaktade i parti och minut. Vilket är lögn. I debatten nämns även ”rädslan” för att släppa ut fru och barn i det fria på grund av de ondsinta djurens blodstörst. Vilket är löjeväckande. De som höjer sina röster för avskjutningen är sammantaget en långt mycket farligare flock. Fyllekörning, hustrumisshandel och child neglect är otäckt vanligt i denna grupp som jag personligen har erfarenhet av.

Jag känner till personer som skjutit fridlysta lodjur i skogen för att direkt därefter bränna kadavret. Orsak? Bekräftelse av manligheten. Tapperhetsgegg. Onani.

Rösterna brukar även med falskhet värnande hänvisa till bevarandet av den svenska rådjursstammen. MEN FÖR HELVETE, SLUTA UPP MED RÅDJURSJAKTEN OM NI KÄNNER ORO.

Jag föreslår totalt lustjaktsförbud i Sverige och tycker att restauranger, charkuterihandlare och matvarubutiker kan anlita eller anställa professionellt högskoleutbildade jägare som kan jaga på uppdrag. Utrota jaktlagskulturen med sprit, tjuvjakt och mansgriseri, inte vargen.

2 kommentarer:

kazarnowicz sa...

så. jävla. rätt.

skön blogg, förresten! jag har följt den ett tag nu. måste få ändan ur och uppdatera bloggrullen.

Pär Åhlander sa...

Tackar! (Gillar din blogg också ;-)

Ursäkta min dumma fråga, men vad ska uppdateras?, och är det jag eller du som ska göra det? Sorry, klickar inte med "bloggrullen"...