måndag 27 augusti 2007

*Trumvirvel*

Ett par dygn i Paris och ett trettioårskalas i Bohuslän har hindrat mig från att blogga de senaste dagarna. Det kändes riktigt surt att bo på hotell i Paris och samtidigt veta att vår blivande lägenhet stod tom ett par kvarter bort och väntade på oss. (Den franska byråkratin har ju skjutit upp flytten några veckor, men vi väntas få tillgång till vår lägenhet i början av september).

Efter en svensk sommar med envist skitväder såg jag fram emot ett par dagar av parisisk augustihetta. Under dygnen där tror jag dock inte att kvicksilvret passerade 18 graderstrecket, dessutom regnade det konstant. Fast jag var inte där för att sola. Ärendet i min blivande hemstad var att titta på en lokal, vilket nu föranleder mig till följande avslöjande:

Jag ska bli butiksinnehavare. Jag ska öppna en fashion-store och sälja svenskt mode i Paris. Detta kommer att ske nu i höst och jag är så jävla stolt och glad. Utbudet kommer att exkludera sell out-märken som Filippa K och Acne, utan jag vill pusha för mindre kommersiella märken och mer designmässiga labels som Diana Orving, Helena Hörstadt, Carin Wester, Camilla Norrback, Minimarket, Nakkna, Ann-Sofie Back osv.

En god vän startar samtidigt ett galleri i samma lokal där han kommer att sälja fotokonst plåtad av svenska fotografer. Tillsammans bygger vi ett mini ”Colette” där vi som goda ambassadörer saluför svensk konst och kreativitet.

Cool va!? ☺

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad coolt! Jag vill komma och hälsa på genast!!!! :)
Massa kramar