söndag 12 augusti 2007

Homoerotik

Torped-Micke och Tornberg har listat sina homoerotiska favvo filmscener. Så jag tänkte att jag gör det jag också.

• I Almodovars ”Begärets lag” (La Ley del Deseo) från 1986 finns en scen där en ung Antonio Banderas endast iklädd ett par vita briefers trycker sin kukbula mot en spegel. Som nybliven tonåring (jag såg den inte -86 utan några år senare) var jag nära att spricka av kåtslag. Och från den sekunden blev jag en idog briefers-fetischist. (Denna fetisch är idag inte lika stark utan har ersatts av andra...).

• Selfsuck-scenen i inledningen till ”Shortbus” är kanske inte så upphetsande i sitt sammanhang, men som isolerat filmklipp ganska hot.

• Gael García Bernal tallar på sin polare i filmen ”Din morsa också!” (Y Tu Mamá También) i en scen när de två ynglingarna hamnar i sängen med en äldre kvinna. Återigen har de vita briefsen en viktig roll, och Gael själv förståss.

• Typ alla scener i filmen ”Luster” från 2002, där den supersexiga blåhårige Justin Herwick spelar en kärlekstörstande skateboardåkande poet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shortbus känns självklar! måste se den en gång till.
jennie

Pär Åhlander sa...

Ja, vi kan ta en till filmkväll här snart! Kram

Anonym sa...

Slutty summer hade varit med på min lista finns ingen snyggare bög, Tyler och bästa sexscenen.
jennie

Anonym sa...

Gud skapade oss inte till att vara homosexuella. Att leva så är synd.