tisdag 28 augusti 2007

Freud, vad säger du?


Igår natt drömde jag en dröm som en begåvad drömtydare mer än gärna får sätta tänderna i. Drömmen utspelade sig i en barrskog där plötsligt en frustande älgtjur kommer springandes med ett ilsket vildsvin efter sig. Mellan några träd stannar djuren upp och påbörjar ett våldsamt slagsmål. Av någon anledning så har älgen ett praktstånd som dinglar mellan bakben. (??) Oanat kastar sig vildsvinet mot älgpitten och biter av denna med följden att en Tarrantinsk blodkaskad färgar den vita adventsljusstaksmossan röd och älgen dör tillslut, efter stegringar och plågoskrik, av blodbrist…

4 kommentarer:

Anonym sa...

tänkte på din dröm igår innan john blund kom och tror inte att det handlar om det man tror som relationer och penisavund utan något helt annat men har inte kommit på vad ska slå i mitt drömlexikon.
jennie

Anonym sa...

Wow, vilken story! Det kanske inte är meningen att du ska tyda den, utan skriva nåt? En novell?

Drömde häromnatten följande som jag funderar på att göra något av: invigning av skyskrapa i en gymnastiksal någonstans i USA. Det bjöds på tonfiskglass som alla mådde illa av. Huset rasade och ut kom Britney Spears och frågade mig om råd angående sin framtida karriär. Mitt råd var: du kanske inte ska klä dig så fult om du vill bli stor igen. Pretty good advice, eh?

Pär Åhlander sa...

Imponerande klarsynthet att i en dröm kunna ge sådana råd till Brittan! En stylist är faktiskt precis vad hon behöver...

Framgick det i drömmen huruvida gymnastiksalen låg i skyskrapan?

.. och det där med glassen.. jag vet inte..

KRAM

Anonym sa...

Tvärtom, skyskrapan låg i gymnastiksalen. Hur det gick till vet jag ej, kanske var det bara en kuliss. Kram tillbaka.