söndag 13 januari 2008

Happy (as in gay) New Year


Julen var god och jag hoppas att det nya året blir gott, även om inledningen blev lite si så där. Ca 30 minuter in på det nya året blev jag och Ulf tilldelade varsin huvudspark av ett gäng parisiska suburbianer. Jag läser om yxmäns attacker på rfsl-personal, nedslagna homopolitiker, bajskastning i öst och avrättningar ännu längre öster ut och blir sorgsen att hatbrott liksom bara finns där som något man som bög, flata, bi, transa, druga eller dylikt får finna sig i. Och plötsligt blir man själv offer för det man tidigare bara läst och hört om.

Vi hade ett gäng vänner på besök i Paris över nyår och firandet skulle inneha ett Moulin Rouge-tema. Efter många timmars piffande och puffande med peruker, paljetter, fjädrar, smink och spetstyg hade vi förvandlats till ett glatt och hot gäng kurtisaner. Tolvslaget inskålades på en utav Paris otaliga broar och därefter kom vi alla ifrån varandra i folkvimlet på väg hem mot vår lägenhet. Precis utanför vår port mötte jag och Ulf ett 10-tal killar i sjuttonårsåldern som tydligen provocerades av vår uppsyn så till den grad att de tyckte att Ulf förtjänade en hoppspark mot käken och jag en i nacken. Även om vi fysiskt klarade oss lindrigt undan så sattes det en tydlig punkt för nyårsfirandet i denna sekund och den bittra eftersmaken får vi nog leva med ett tag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch så fruktansvärt vidrigt. Hoppas det inte blev några svåra men. Polisanmälan?

Partyt verkar ju i alla fall ha varit underbart roligt (tills, ja), det är alltid kul att puffa upp sig.

PS. Du passar mycket bra i rosa.

Pär Åhlander sa...

Nädå.. några svåra men klarade vi oss undan tack och lov. Och helt emot mina egna principer så polisanmälde vi inte händelsen.. Korkat, jag vet.

PS. Asch då.. smicker.. *rodnar*
DS.