måndag 28 januari 2008

Vad är kladdet på servetten?

I mitt årskrönikeinlägg berättar jag om min Kent-gillan. Jag kan förstå att Jockes tonårspoetiska texter av många avfärdas som smått pretentiösa och fåniga, men jag måste säga att jag verkligen gillar dem även om de ibland är lite svårtolkade. Sista spåret på senaste plattan, ”Ensammast i Sverige” innehåller textraden ”jag gör dig arvlös på en servett”. Menar han att han på en servett skriver ner någon slags testamentesuppdatering där en viss person utesluts från tidigare författad önskan eller att han tömmer sprutet på en servett istället för i en kvinna vars far kommer att göra henne arvlös om hon inte avlar en namnarvinge…?

3 kommentarer:

Magnus sa...

Hej Pär,

jag har en fråga som du kanske tycker verkar underlig. Skulle du kunna tänka dig att byta lägenhet för ett par dagar/en vecka?

Jag är med på en husbytarsite www.itamos.com och har kommit på att det är bästa sättet att fixa semester.

Att ta sig från Paris till Amsterdam kostar typ inget. Jag skulle gärna tillbringa ett par dagar i Paris och ni kanske vill till Amsterdam?

Vad tycks, om du tycker att det verkar vara en intressant idé så skickar jag bilder på min lägenhet osv. Om du heller dör en har en okänd bög i ditt hem så är det också ok.

Maila mig på eam.akesson@gmail.com
om du vill.
.magnus

Pär Åhlander sa...

För er som undrar vad jag mailade för svar till Magnus lägenhetsbytarfrieri får följa bloggen och se om det kommer några Amsterdaminlägg framöver.. Mohahaha...

Magnus sa...

De får inga spoilers från mig.