måndag 21 januari 2008

Bög = God smak = myt

Jag och två vänner sitter på en restaurang. Tre bögar med allt för välfyllda plånböcker anländer och intar bordet bredvid oss. Och jag blir SÅ irriterad… Jag FATTAR inte varför (generalisering) alla bögar har så gräslig smak och stil? OK, jag ska försöka bena ut vad jag menar och komma till min poäng. De tre bögarna bar på mellan fem och tio boutiquepåsar vardera som härrörde från världens mest begåvade modehus så som Marc Jacobs, Vuitton, Gucci osv. I påsarna låg förmodligen en hel förmögenhet snygga kläder som genom ett trollslag saggas ned och förvandlas till förfärliga tygstycken så fort de träs på de nya ägarnas lekamen (s?). Jag vet inte hur de lyckas med konststycket, men byxor dras upp för långt i midjan så skinkornas separation blir way too obvious, prutandet på tröjstorlekar leder till att sömmar hotar att spricka och plagg som inte borde skönjas i samma rum kombineras helt skoningslöst av den naive bögen som tror att livet är en catwalk bara för att dennes kläder hör hemma där. Som säkert redan förståtts så såg de tre rent gräsliga ut i de kläder de för tillfället bar, och oavsett de nyinhandlade garderobskompletteringarnas förmodade elegans misstänker jag att gossarnas appearance kommer att vara lika anskrämlig i deras nya outfits. Slöseri med pengar. Slöseri med snygga kläder. Och kanske lite slöseri med negativ energi från mitt håll också…

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt ...

Jag bloggade för ett tag sedan om hur jag som mycket ny bög trodde stenhårt på FAB5-myten tills en dag ...

http://lillprinsen.blogg.se/1174855193_dom_har_ju_s_bra_smak.html

Anonym sa...

Ja, den där överdrivet tajta stilen har jag alltid undrat över. Den finns ju såklart även bland heterosexuella (lika ful där får man väl tillägga), men verkar mer uttalad i gayvärlden.

Jag tycker det kan vara snyggt med åtsittande kläder, men det är ju inte riktigt samma sak med en tröja i rätt storlek som är ämnad att vara tajt och en vanlig (eller tajt) tröja som är tre nummer för liten.

Pär Åhlander sa...

Lillprinsen: God dag.. Ja, visst har jag rätt! :-)

Caroline: Ja, det finns ju olika typer av tajtheter..
& GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Hipp hipp!

Anonym sa...

Haha, hej, snygg räddning/twist på slutet. Annars hade du blivit stereotyp bitterbög istället för stereotyp modebög! ;)

Pär Åhlander sa...

Hej på dig Simon. Nädå.. Många epitet kan sällas till mig, men bitterbög är inte ett av dem. Hoppas (tror) jag! :-)