onsdag 19 september 2007

Utmaning

Antog en utmaning från Mats Strandbergs blogg.

10 SAKER JAG INTE FÖRSTÅR GREJEN MED, OCH INTE TROR ATT JAG NÅGONSIN KOMMER ATT FÖRSTÅ (FÖRUTOM UPPENBARA SAKER SOM MISSHANDEL, PEDOFILI, NEKROFILI OSV)

1. Seinfeldt
2. Bögars Caroladyrkan
3. Komedier (Om de inte är svarta som natten)
4. H&M
5. London
6. Konservburkar
7. Robert Gustavsson
8. Coca Cola
9. Twinks (Snodd/delad åsikt med Mats Strandberg)
10. Kubb (Både bakverket och … sporten)


10 SAKER JAG INTE FÖRSTÅR VARFÖR INTE ALLA ANDRA FATTAT

1. Kids on TV
2. Kinky stuff
3. Att kvalité lönar sig (ekonomiskt, visuellt och själsligt)
4. Att det inte är på grund av flaskvatten som vår världs miljö är lite krasslig
5. Att jantelagen är mer svensk än både knäckebröd och dalahästar och att den måste utrotas
6. Jag ser när du ljuger
7. Att det sällan är för sent
8. Normer skadar (även normer inom minoriteter)
9. Att bögars goda smak & stil bara är en myt
10. Att det inte är speciellt mycket dyrare att käka ute än att laga mat hemma


10 SAKER SOM JAG FATTADE LÅNGT SENARE ÄN ALLA ANDRA

1. Facebook
2. Att diskmaskin är en nödvändighet
3. Att man som människa gör sina egna val (Fast det har nog inte alla fattat när jag tänker efter)
4. Kaffe
5. Att det heter ”bravo” och inte ”brabo”
6. Att vuxna inte alltid har rätt
7. Att Bill Murray är en lysande skådis trots sina snedsteg i usla komedier
8. Att man inte måste svara i telefonen när det ringer
9. Storheten med mörk choklad
10. Att dem lilla halvön på den Nordamerikanska kontinentens västra sida hör till Mexico och inte till Kalifornien.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Håller med om allt. Nästan (är ju vaniljig av mig)

Pär Åhlander sa...

Haha.. vanilj.. är inte det vanligt förekommande i glass?