måndag 24 september 2007

Crazy

I helgen var jag på bröllop i GBG där min kära vän Kajsa äktade sin Robert. Det var ett fantastiskt bröllop! Det roligaste jag varit på. Dagarna innan har jag lidit av ångest och nervositetsmagvärk eftersom jag tvingat mig själv till att hålla tal under bröllopsmiddagen. Jag hatar att hålla tal. Eller snarare, jag hade aldrig tidigare hållit något tal för att jag vet att jag hatar det. Jag har stora issues med att stå upp och prata inför massa människor. För mig är det till och med så problematiskt och skräckinjagande att jag för många år sedan när jag skulle hålla föredrag inför min klass när jag lästa spanska på högskolan i Skövde, att jag inför detta var tvungen att dricka sprit till frukost för att lugna mina nerver. Det positiva med bröllop är ju att alkohol är en naturlig del av tillställningen, och talet gick bra har jag fått höra, jag har nämligen inga minnen från de minuterna. Allt är svart. En lucka. Inte beroendes på för mycket alkoholintag, utan för att jag förmodligen befann mig i ett chockliknande tillstånd när jag stod där och pratade. Nåja.

Ahh.. nu måndag morgon och en ”vanlig” vecka väntas.. fast det finns inget ” vanligt” med den här veckan över huvudtaget! Det är en helt tokig vecka som väntas. Jag har orealistiskt mycket jobb som måste utföras på alldeles för kort tid. Jag väntas hinna med ett besök hos min mamma och ett hos min bror. Ikväll är det tydligen fest :-) ... och allt detta ska hinnas med innan flytten på Onsdag morgon.. och just ja, nämnde jag att jag inte börjat packa än?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Darling! Vill du skicka mig ditt tal. Min syrra spelade in alla tal, med de tre sista kom inte med för bandet tog slut...vill gärna ha det som ett litet fint minne. Puss Kajsa

Pär Åhlander sa...

I'll mail you love!