tisdag 24 juli 2007

Heteropråm?


Denna sommar har jag och Ulf varit flitiga besökare på Anders & Artos Mälar paviljong. Trevligt, verkligen. Fast det har hänt någonting där. Pråmen, som tidigare i våras var befolkad av gamla Torgetstammisar och Clean-groupmänniskor, dvs bögar, har nu infekterats av ett annat klientel. För att citera gamle Åke, så har det nu börjat växa fast cancersvulster (heteron) på bänkarna runt näckrosborden. Allt för många 45-åriga Lottor och Gittan väninnor i fula pentningar har hittat dit. Och allt för många (den allra värsta sorten) nyförälskade heteropar som sitter på utsidan av glasrutorna och delar fleecefilt och tittar puckat ut över vattnet sippandes rosé. (Jag inser genast syftet med glasrutorna. Om det inte vore för dessa så hade jag förmodligen tippat bänkarna i plurret).

Hitta er egen jävla pråm! Det finns två till på Norrmälarstrand.

I gayguider och andra barguider kan man läsa vilka gayställen som finns att besöka i en viss stad. Ibland kan man också läsa vilka ställen som är ”Gay-vänliga”. Dvs ställen som inte är avsedda för bögar och flator, men om någon av oss skulle dyka upp så kan vi möjligen förvänta oss ett trevligt bemötande trots vår sexuella läggning. Schyrre!

Nu efterlyser jag att gayställen runt om i världen ska börja annonsera huruvida de är heterovänliga eller inte. För då vet jag vilka ställen jag inte behöver ödsla tid på att gå till.

Inga kommentarer: