torsdag 19 juli 2007

Flytten

Paris-flytten närmar sig med läskig hastighet. Den 30:e juli åker vi ner och sajnar slutpapprena, betalar slutsumman och får.. slutnycklarna till lägenheten.

Den 1:a augusti återvänder vi till Stockholm igen för att prajda lite som något slags avslut. Ett avskedsparty innan festen fortsätter i Paris. De faktum att jag inte har några vänner där, att Ulf på grund av jobb kommer att tillbringa mycket tid i Stockholm i höst och att jag inte talar franska gör mig liten och rädd. Det känns ungefär som när jag flyttade hemifrån för första gången till en stad där jag inte kände någon eller något. Men det gick bra då och det ska det väl göra nu också.

Om det är någon som läser detta och har tips om en bra skola där man kan ta en intensivkurs i franska så tar jag gärna emot dessa.

Inga kommentarer: