tisdag 11 december 2007

Självhjälp

Jag inser att det har varit lite väl mycket negativ energi runt min relativt halvsovande blogg på sistone. Mycket ”min stackars butik bla bla bla.." eller, ”woj woj vi har inga stolar” och så vidare. Jag ska skärpa mig. Jag lovar. Ulf brukar ofta påpeka att jag måste bli bättre på att tänka positivt och inte fokusera på allt dåligt hela tiden. Och visst fan har han rätt. Jag är fullt medveten om att jag är expert på att grotta in mig i jämmer och elände och blir lätt apatisk istället för att ta tjuren vid hornen och fixa biffen. Jag är också medveten om vart jag fått dessa egenskaper från. Jag kan ofta höra min mors småbittra och självömkande ord hoppa ur min egen mun och irriteras då över hur mitt beteende ofrivilligt anammats från henne.

Tänka positivt var det ja.. då ska vi se:

Det är snart jul. Det ska bli kul. Då kommer vänner från London hit till Paris och jag och Ulf ska för första gången fira jul utan familjeprylen. SÅ skönt! (Föräldrar och svärföräldrar i all ära, men..).

Min goda goda vän, som tidigare omnämnts som ”Oxy” numera ”Chantelagen”, kommer på besök nu i veckan. Fantastiskt kul ska det bli!

Utan att ha ansträngt mig och jobbat för det så har jag loosat några kilo i vikt den senaste tiden. Känns topp! (Hoppas det fortsätter i den riktningen).

Jag har egenhändigt byggt en bokhylla till lägenheten. Eller, jag har pimpat några butikshyllor och med lite tapet och ommodulering satt en mer hemtrevlig och personlig prägel på möbeln. (Borde kanske lägga upp en bild på den så ni kan förstå min stolthet…).

Ulf kommer snart hit till Paris och ska för ovanlighetens skull stanna jätte länge utan att efter ett par dagar behöva flänga iväg till Stockholm eller Abu Dhabi eller God knows where. DET är positivt.

Nu måste jag sluta innan det blir käckt.

Inga kommentarer: