fredag 14 december 2007

Dagens Jag-mötte-Lassie


Hade en mycket märklig kändis-encounter idag. Jag var på Colette och stod och tittade i filmhyllan. Min blick fastnade på filmkonvolutet till den briljanta ”Me and You and Everyone We know”. Och jag tänkte; Oj vad den filmen är bra. Inget konstigt. Därefter gick jag ner i källaren för att gå på toaletten. Och vem mötte jag där om inte Miranda July, regissören och huvudrollsinnehavaren till ovan nämnda film (???).

För några månader sedan hade jag en liknande upplevelse i Stockholm då jag en dag insåg att jag inte ägde en enda Robyn skiva. Då jag gillar henne enormt beslutade jag mig för bege mig till NK’s skivavdelning där jag inhandlade samtliga av hennes album. Därefter gick jag ned till Norrmalmstorg för att ta bussen till Söder. Och vem står vid busshållsplatsen om inte. Robyn.

Inga kommentarer: