torsdag 24 maj 2007

Sans Pommier = Utan Äppelträd


Ja. Så då var det ÄNTLIGEN klart. Jag och Ulf gör som Karl-Oscar & Kristina. Vi drar. Lägenhetsköpet i Paris blev klart igår då jag sajnade köpepapprena. Likt våra småländska förfäder (dock inga biologiska släktband förstås..) tar vi vårt pick och pack och lämnar Stockholm och Moder Svea. Fast utan Astrakaner, slipstenar, "Annas gamla kängor" och annat skit.
Därav namnet "Sans Pommier" på denna blogg som föddes idag.

Lägenheten på 45 kvadrat kostade oss drygt tre förmögenheter och är en liten pärla på Rue Saint Antoine i härligt bögiga Marais.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rue St Antoine, aah jag känner redan hur det också är mitt andra hem. Place Des Vosges tillhör mig. Mig, baaaraaaaaaa mig Prrrecious!
Jag hoppas ni har tänkt igenom detta noga för det kräver ändå en viss sorts kängor att bo där. Höga kängor. Dyra. Och väldigt sexiga.

Pär Åhlander sa...

Kängor we have. High and sexy.