lördag 26 maj 2007

Fadderbarn, my ass


Smeg-kylskåp i Vasastan som ägs av diverse, han, trettio-nånting-förmodligen-datasnubbe, hon, också trettio-nånting-fast ett-par-år-yngre-definitivt-reklamar-slampa.

Jag ser framför mig hur det på skåpet i övre vänstra hörnet sitter ett litet foto på ett sött barn vars hudfärg är ett antal nyanser mörkare än vad vi i Skandinavien är vana vid. Barnet på bilden är konstnären bakom minst 3-4 kritteckningar på samma kyl.
Vasastansparet, som med all säkerhet har en dotter på två bast som heter Alice alternativt Linnea, är stolta fadderbarnsinnehavare.

För att dämpa sin västerländska vardag har man investerat i en hotten-tott. "Får niggern en skola att gå i, så vill vi åtminstone ha ett par teckningar i utbyte att visa för våra homies... ".

Jag gillar inte fadderbarnsverksamhet.

Om jag skulle skaffa ett fadderbarn så är det Leila (von) K.
Henne ska jag ha på mitt kylskåp.

Inga kommentarer: