tisdag 18 mars 2008

Annoooooying

Vad är det med amerikaners, i synnerhet kvinnornas, röster? De skär genom glas, betong, ben och märg! Ett nasalt, pitchat, syntetiskt, genomträngande bräkande som inte undgår någons stackars öron. Igår på en uteservering (inser att det börjar bli en hel del uteserveringsberättelser här..) så sitter jag vid ett bord. Tre amerikanskor sitter inte mindre än fem bord bort och jag räknar till 22 personer mellan mig och jänkorna. Jag kan inte höra ett enda ord av vad de 22 personerna mellan oss säger men bruttornas samtal kan jag följa som om de talade direkt till mig. ”You know”, ”Like”, ”Awesome”, ”Amaaaazing”, ”Like”, ”Ahu”, ”Yeah”, ”Ahu”, ”Like”…

Ja, ja. Nu åker jag till Dubai i alla fall.

1 kommentar:

Lillprinsen http://lillprinsen.blogg.se sa...

Då har du inte hört spanjorskor då de går igång ...