torsdag 1 maj 2008

Två



Jag har en tvåa tatuerad på min underarm. Jag får ideligen frågor om varför och jag brukar lite undflyende svara att det bara är mitt lyckonummer. Detta är i och för sig sant men det är mer än så. Under många år har jag varit förföljd av tvåor. När jag går på systembolaget och tar en kölapp får jag nummer 222, flyget avgår från gate 22, tåget från perrong 2 och när jag på kvällen sneglar på klockan slår den ofta över till 22:22 i samma sekund. Jag är ingen vidskeplig kille och inser att jag tillslut har börjat söka upp tvåorna, men faktum är att siffran uppenbarar sig i min vardag osedvanligt ofta.

Alldeles nyss fick jag för mig att räkna dagarna som Ulfs och mitt förhållande varade. (Jag, vet... ett hysteriskt beteende). 2000 blev det. Exakt.

Inga kommentarer: