måndag 21 april 2008

En känsla av en feeling

Att logga in på Facebook och upptäcka att man blivit bortklickad under ”In a relationship with” och se ett krackelerat hjärta lysa emot dig i feedsen gör ungefär lika ont som att bli nermald i en köttkvarn och därefter grillad över öppen eld till en human-burger med extra allt.

Inte för att jag blivit tillagad på detta vis någon gång men jag har jävligt bra fantasi och inlevelseförmåga.

UPPDATERING:
Jag var alltså medveten om att relationen var bruten redan innan.. Så detta kom inte som en nyhet iom inloggningen. Men brännas kan det göra ändå vill jag lova.

12 kommentarer:

kazarnowicz sa...

HAHA! Pär, det här är fan den bästa trendspaning jag hört. Det nya svarta: FACEBOOK-DUMPAD. SMS är numera classy :-)

Pär Åhlander sa...

.. Det var inte riktigt så jag blev dumpad.. Jag visste mycket väl att det var slut redan innan, men det definitiva blev väldigt plågsamt iom Facebook-inloggningen..

Anonym sa...

+krama om+

kazarnowicz sa...

Ick. Jag missade totalt att du blivit det. Jag trodde det var mer "tänk om". Sorry, det lät som om jag garvade åt dig, och det var alltså inte alls meningen. Brustna relationer suger.

Pär Åhlander sa...

Ingen fara. Jag insåg att jag nog var lite otydlig.

& japp.. de suger stort!

Pär Åhlander sa...

mazon:
Emot tar kramen tacksamt!

Anonym sa...

jag såg er uppdaterade status inatt på Fejjan och tyckte det var så jävla synd och jag tänkte precis just sådär att fan, vad hemskt att se det om sig själv sådär om det tar slut mellan mig och J.

En liten liten upside kanske är att många ser det och så slipper man berätta hela tiden?

Kramkramkramkram och du vet att du är hur välkommen som helst att hälsa på oss när du är i stan.

Pär Åhlander sa...

Mats:
Kram på dig tillbaka och tack!
Jag hör av mig vid nästa stockholmsvisit.. Troligen kommer jag kanske flytta dit igen nu.. Vet inte riktigt än.. Man måste liksom omformulera HELA sitt liv igen känns det som.

Anonym sa...

Det känns lätt ... existensiellet ... att fråga ... finns det en fortsättning efter Slutet? Här sitter man som ett barn när Bolibompa slocknat och vill ha meeer ... det aknske man inte får ...?
*orolig*

Pär Åhlander sa...

Anonym:

Det kommer mer så småningom.. Just nu går all energi åt till att.. Typ andas eller nåt. Men jag lovar att återkomma.

Charlie sa...

Gnnnnnnnn, japp, jag håller med, god beskrivning av känslan. Sympati sympati, från en som upplevt samma sak.

Pär Åhlander sa...

Tack för sympatin Charlotta! Kram!