torsdag 22 november 2007

The only way is up

Ibland händer saker som gör att man undrar; är detta en mardröm, sover jag? Sen så inser man att det är verklighet, på fullaste allvar och att det inte går att göra någonting åt. Vart går gränsen för prövningar som man inte orkar med? Jag tror och hoppas att den där gränsen inte finns.

För en tid sedan så skrev jag ett kort inlägg om en person som jag stod i beroendeställning till. En situation som tvingade mig att svälja skit i stora lass och samtidigt hindrades jag från att säja vad jag tyckte om saker och ting. Igår passerades gränsen och jag hävde ur mig allt mitt missnöje och frustration i oinlindad vokabulär.

Personen i fråga är killen som jag hyrt källarlokalen till min butik av. En och en halv vecka efter min invigning står jag nu utan lokal, med ett komplett butikssortiment av kläder och ett tömt konto. Jag har spenderat oändlig mängd tid, jobb, energi, kulor och kärlek i min källare som jag nu alltså ska lämna. Han har en längre tid utnyttjat sin maktposition, betett sig som ett praktsvin, försökt blåsa mig på pengar... och nu slutligen, förbjudit mig att hänga en liten klänning i mitt skyltfönster.

Enough is enough och jag drar. Min första reaktion var att bara vilja gömma mig under ett täcke och ge upp. Men allt känns redan mycket bättre och jag ska hitta en ny lokal att driva min verksamhet i. Utan någon pengakåt gallerist att krusa för och bli illa behandlad av. Min butik är inte lokalen som jag driver den i utan min butik är jag och mina kläder. Och vi finns kvar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är stark Pärlan! Jag tror på dig!

Anonym sa...

Jonas Ingerstedt är ju verkligen en idiot...obegåvad dessutom...

Pär Åhlander sa...

Ace: Tack vännen!

Anonym: Du verkar vara en insiktsfull och förståndig person.

Anonym sa...

Bra gjort Pär! livet är för kort för såna idioter..

Anonym sa...

Jag har varit helt frånvarande ett tag, men Fredrik berättade och nu har jag läst och det man vill göra är ju sew his ass to his face. Jag vet att du kommer fixa det här, det är en sån bra idé och som du själv skriver så hänger ju inte den ihop med lokalen. Tror F tipsade om min gamla arbetsplats Exportrdet (Swedish trade council), med kontor i Paris, hoppas de kan hjälpa. Jag hejar på dig! KRAM!