onsdag 10 september 2008

Qruiser

QXs chatt-community Cruiser kan ju vara ett trevligt tidsfördriv eller praktiskt verktyg till att finna nya kompisar eller partners för diverse behov och ändamål. En av mina bästa vänner träffade jag där, så också Ulf som jag sedemera spenderade fem och ett halvt år i en parrelation med.

Gott så, men man bör vara vaksam. Där finns personer som borde gå avancerade kurser i social allmänbildning alternativt skjutas. Till exempel individer som använder sig av ”gulliga felstavningar”, så som ”Kramiz”, ”Pöss” eller ”Sötiz”. Dessa avarter skulle för min del lika gärna kunna elimineras från jordens yta utan att några större känslor av förlust eller sorg skulle plåga mig och mitt samvete. We don’t need you people. Ännu värre är dock skaran som med det målande adjektivet beskriver sig själva som ”busiga”. Vad i helvete menar ni?? Ett barn eller möjligtvis en hund kan vara ”busig”, och detta är då synonymt med ”jobbig”. En vuxen man är, kan och bör inte vara busig!

Sen så har vi bild-dyslektikerna. Nämligen de som inte riktigt vet vilka typer av bilder man ska visa upp i sitt fotoalbum för att bäst sälja sig själv. (För till syven och sist så är det ju faktiskt sälj det handlar om). Ansiktsbilder har jag inte mycket att säga om. Det borde vara en självklarhet att ha åtminstone en sådan, även om långt ifrån alla har insett detta. Kukbilder. Fine vill du sälja dig själv genom din balle, go ahead. Men. Jag vill inte se bilder på dig när du en sockerbit hög i ofokus är plåtad på 37 meters avstånd för att fotografen tyckte att det var viktigare att få med en pyramid, ett eiffeltorn eller en frihetsgudinna i bakgrunden. Jag skiter i vart du har och inte har varit. Det känns lite väl 80-tal att vilja skryta med vart man har rest... idag reser alla överallt och hela tiden, vilket är en självklarhet och inte särskilt imponerande eller exotiskt. Och oskarpa resemotiv där avsändaren inte ens finns med i bild är det största av mysterium. VARFÖR?

Erotiska bilder där modellen är annan en avsändaren, ditt fula husdjur eller mosters gamla fallfärdiga sommarstuga klarar jag mig också fin-fint utan..

Fast vid närmare eftertanke är jag ganska glad att personer redan på nätstadiet är tydliga med vilka retards de är så att jag slipper slösa tid på dejter hit och dit med sådana för att efter ett tag upptäcka förloraren bakom det antagligen fåniga nicket.

Illustrerande bevismaterial direkt från Qruiser:









8 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA

Anonym sa...

sötiz, kramiz, bluäärk. Jag mår nästan fysiskt illa bara av att kopiera dessa spottloskor. Du har min tillåtelse att utplåna dem. Orden eller utövarna.

(Jag skriver inte välkommen tillbaka, jag fortsätter också som om inget hade hänt.)

MAS sa...

Word!

Pär Åhlander sa...

Det är bra Carro, vi låssas som inget.. Förnekelse är hur effektivt som helst! ;)
Puss & Kram vad det var länge sen!

Lillprinsen http://lillprinsen.blogg.se sa...

först så tänkte jag bara hihihi vad rolig han är ... men så tänkte jag på den lilla killen (nåja 35 år typ) som faktiskt skriver kjamiz ibland ... jag hoppas verkligen han hittar någon ... tänker också på den snälla killen som la ut bilder på sig själv på sitt jobb på QX ... och yes han blev påhoppad o nedslagen ...
nätet kan ibland vara som en stor skolgård där folk gör sig lustiga över varandra o i värsta fall pucklar på ... jag väljer att dra mitt strå till stacken genom att gå lite lugnare fram ...

Anonym sa...

hahaha. jag håller med som fan hahahaha. underbart inlägg!

Anonym sa...

/jenn

Anonym sa...

Ha ha ha huvudet på spiken...

Kramz ;)