onsdag 25 juni 2008

Stekt kalv

I den lilla lilla värld som kallas – Stockholms gayscen – sker saker och möten som borde klassas som osannolika sammanträffanden och Paul Auster-artade slumper. Men vid närmare eftertanke så är händelserna kanske inte så konstiga. Linjerna på knull-kartan löper kors och tvärs och alla är varandras buksvågrar. Som nybliven singel tar jag mina stapplande första steg på grönbetet. Men gräset är inte grönt. Det är torrt, gult och sönderbränt. Jag vill in i ladugården igen. Vill inte konfronteras med ”slumpen”. Vill inte äta gräset. Det är inget gott.

4 kommentarer:

Lillprinsen http://lillprinsen.blogg.se sa...

skriv broder skriv och berätta ... använd ps3eudonymer ... förlägg handlingen i yttre Reykjavik eller var du vill men skriv skriv !!

Pär Åhlander sa...

Så. Nu Lillprinsen har du fått ett litet klargörande. Och ack vad jag åter låter bitter. :)

Lillprinsen http://lillprinsen.blogg.se sa...

ååå nej jag menar inte så ... utan med spännande namn och satt en exotisk miljö ... kanske ...

vi som är lite (hrm mycket) längre ner på näringskedjan är ju tacksamma att någon träffar någon

Pär Åhlander sa...

Lillprinsen. Jag kände att händelserna var för Kafka-absurda för att inte berättas om.. Omskrivningar, liknelser och symbolik behövdes liksom inte...