torsdag 12 juni 2008

Status quo

Lider fortfarande av ”den-stora-skrivar-förlamningen”… Att fälla ut landningsstället och parera vindpustarna tar tid.

Just nu knatar jag mest omkring och inväntar diverse besked från höger och vänster. Besked om jobb efter tiotusen intervjuer på ett och samma ställe, besked från övervägande hyresvärdar och ett lönebesked vore ju inte helt fel heller då jag börjar bli lite trött på kost bestående av sill och potatis.

Jag befinner mig i en paus-twilight-zone där jag bara väntar på att kunna fortsätta med mitt liv. Eller påbörja skapandet av ett nytt snarare. Och Mats, förlåt, jag har inte glömt bort din uppmaning som kom för någon vecka sedan... Svar kommer så småningom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är nu du lever ... precis nu ... låter som flum men det är sant ... "livet är det som sker medan vi håller på med något annat"

Pär Åhlander sa...

Antar att du har helt rätt även om det kan vara knepigt att inse i vissa stunder.. :)