torsdag 26 juni 2008

Förtydligande

Jag tror att jag måste återkomma till de två senaste inläggen på min blogg.. Det om det "lilla lilla bög-sthlm" och det om mannen som sa; ”Jag vet allt om dig. Du behövs inte längre. Gå och dränk dig”. Jo. Såhär. Under det senaste dygnet har jag stött på inte mindre än TRE av mitt ex’s gamla, nyss avslutade och nyss påbörjade ”erövringar”. Och en utav dem har jag på olika ställen fejsat inte mindre än tre gånger på dessa 24 timmar. Och när ovannämnda händelser kryddas med mannens på gatan; ”Jag vet allt om dig. Du behövs inte längre. Gå och dränk dig”, ja, då undrar man vem fan det är som i förväg skrivit manuset till ens liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du behövs! Förstår att det känns som ett manus, vi vill gärna ha mening i allt som händer. Hade mannen på gatan crazy eyes, stripigt rotborsthår, skitiga kläder och en kasse tomburkar i näven? Det är lätt att tro att såna har nått insikt och sitter inne med alla svaren, men det är betydligt skönare att luta sig tillbaka i tillfälligheternas bekväma soffa.

Pär Åhlander sa...

:)
Din beskrivning av mannen är spöklik!
Kram på dig!